واگذاری «فرزندخواندگی» کودکان اتباع خارجی بی‌سرپرست امکان‌پذیر شد مادران باردار؛ ویار کنید، اما نه زیاد! نمود‌های زنانه‌نویسی در ادبیات داستانی ایران | رشد نویسندگان زن بعد از انقلاب اسلامی اصولی پول قرض بده تا به دردسر نیفتی والدین تراکتوری؛ عامل ایجاد نافرمانی و لجبازی کودکان ویدئو | مادرانه، روایتی از دلتنگی مادران شهدای مفقود الاثر | شهید احمد شریفی پدیده سالمندی زنانه بحران آینده کشور است | قصه و غصه مادربزرگ‌های تنها برگزاری آزمون جذب مدرسان آموزش خانواده در خراسان رضوی بانویی شریف در کربلا که کمتر کسی آن را می‌شناسد | طبیبه اهل بیت (ع) بانوان، روایتگر اربعین | دومین نشست رسانه‌ای «دعوتم کن اربعین» برگزار شد تأثیرات عمیق زخم‌های روانی دوران کودکی بر زندگی بزرگسالی برگی از صحیفه سجادیه؛ ثروت برای روزگار پیری بانوان در ادوار المپیک؛ از شاهدخت یونانی تا پرچم‌داری بانوان ایرانی غفلت، کودک‌آزاری پنهان در دنیای مدرن امروز ویدئو | مادرانه، روایتی از دلتنگی مادران شهدای مفقود الاثر | شهید حمیدرضا آزادی آیا خشونت همیشه ظاهری خشن دارد؟ بانوان خراسان به روایت مطبوعات قدیمی در مسیر تبلیغ دین، بدون هیچ چشمداشتی می‌شتابم نذری که به یک روضه خانگی تبدیل شد من پسر آن مادرم!
سرخط خبرها
دخالت در سیاست و مقدرات اساسی کشور حق و تکلیف زنان است

دخالت در سیاست و مقدرات اساسی کشور حق و تکلیف زنان است

  • کد خبر: ۲۳۵۷۲۱
  • ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
مدیرمرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی گفت: امروز اگر زن ایرانی مسلمان می‌خواهد در تدبیر و سرنوشت کشورش که خانه اوست دخیل باشد و آینده‌ای بهتر از قبل برای فرزندانش رقم بزند باید بیش از پیش در وسط میدان اجتماعی جامعه نقش آفرینی کند.  

فاطمه دژبرد در گفتگو با شهرآرانیوز، درخصوص اهمیت حضور حداکثری بانوان در انتخابات با اشاره از بیاناتی از امام خمینی (ره) اظهار کرد: دخالت در سیاست و مقدرات اساسی کشور حق و تکلیف زنان است، زیرا که اولا زنان نیمی از جمعیت کشور محسوب میشوند و در حضور اجتماعی ایشان هیچ تفاوتی با مردان وجود ندارد ثانیا زن، محور خانواده است اگر این ستون محوری، جریان ساز باشد میتواند تمام اعضای خانواده را به حرکت وادارد.

وی در ادامه به بیانات امام خمینی (ره) درباره حضور زن در اجتماع اشاره کرد و افزود: بنابراین امروز اگر زن ایرانی مسلمان میخواهد در تدبیر و سرنوشت کشورش که خانه اوست دخیل باشد اگر میخواهد در این خانه، آینده‌ای بهتر از قبل را برای فرزندانش رقم بزند باید بیش از پیش در وسط میدان اجتماعی جامعه نقش آفرینی کند.

دژبرد بیان کرد: امروز که غرب و اندیشه غرب،‌ی زن ایرانی محور خانواده و سنگ بنای جامعه اسلامی را برای رسیدن به اهداف پلید خود نشانه رفته است زنان ایرانی با حضور حداکثری خود در انتخابات پیش رو باید از مملکت خودشان دفاع کنند و سهیم باشند در پیشرفت ایران عزیز به سوی ساخت تمدن نوین اسلامی و سپردن این پرچم به دست مهدی موعود (عج) پیشرو باشند.

وی بابیان اینکه مطالبه به رئیس جمهور در حوزه زنان و خانواده این است که به این موضوع بعنوان یک فرصت نگاه کنند نه آسیب و مساله، افزود:علی رغم تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری نگاه فرصت محور به حوزه زن و خانواده طی این سال‌ها در انقلاب اسلامی مغفول مانده است.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی گفت: اگر با رویکرد فرصت و توان و ظرفیت به زنان نگاه کنیم نیمی از سرمایه کشور را برای حل مسائل کشور پای کار میآوریم نه اینکه به دنبال حل مساله با الگو‌های مردانه یک جمعیت محدود باشیم.

دژبرد بیان کرد: اگر با نگاه فرصت محور به خانواده نگاه کنیم خانواده را به کارکرد‌های اصلی آن میرسانیم نه نگاه محدود حل اختلاف زوجین و مساله طلاق که نگاهی کوتاه و گذراست.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.